Your FUTURE is Great

Am finalizat înscrierile pentru această ediție.

Un viitor mai aproape de tine

Dacă ești student sau cadru didactic universitar și ești interesat să îți descoperi pasiunea sau să îi ajuți pe alții să o descopere, programul FUTURE este pentru tine. 

În fiecare ediție, recrutăm 40 de studenți și 10 cadre didactice din mediul universitar care să se pregătească pentru ce înseamnă piața muncii acum și în viitor. 

Despre Vertiv

A GREAT PLACE FOR YOUR FUTURE

Vertiv susține buna funcționare a spitalelor, aeroporturilor, băncilor, stadioanelor sau a altor unități care au un impact în viața ta de zi cu zi.

Facebook, Twitter, Alibaba, Vodafone sau Siemens sunt doar câteva companii cu care lucrează Vertiv.  

 

Cu peste 20.000 de angajați, compania creează infrastructura pentru centre de date oferind produse precum generatoare, baterii industriale sau instalații de răcire, dar și centre de suport în peste 700 de locații.

 

40 de studenți interesați să descopere cum arată piața muncii în mediul tehnologic și economic au fost recrutați pentru această ediție. 

studenți ediția Vertiv

01

De ce ai parte?

  • 10 sesiuni de training de #EducatieAltfel începând cu 31 martie, în fiecare marți de la 18-20:00

  • Știi ce vrei să faci după terminarea facultății

  • Găsești un posibil loc de muncă chiar din timpul programului sau după terminarea acestuia

  • Vezi mediul de lucru din compania Vertiv și înțelegi dacă ți-ar plăcea să lucrezi în cadrul companiei

  • Înțelegi mai bine pasiunea și punctele tale forte

  • Înveți diferit: prin joc, energie și pasiune

De ce ai parte?

02

Criterii de eligibilitate

Ești eligibil în ediția Vertiv a programului FUTURE dacă:​

  • Dorești să te angajezi după terminarea programului (după facultate/master) și ești interesat să dai o șansă de angajare companiei Vertiv

  • Ai posibilitatea să participi la toate cele 10 sesiuni de training din cadrul programului: în fiecare marți, 18:00 - 20:00

  • Ești înscris în cadrul Universității Babeș-Bolyai sau la Universitatea Tehnică la facultăți precum: Litere, FSEGA, Sociologie, Psihologie, Business, FSPAC, Matematică, Fizică, Inginerie electrică, Robotică, Telecomunicații, Automatică și Calculatoare

  • Cunoști limba engleză la nivel mediu, avansat. Dacă cunoști și limbi străine precum italiană, spaniolă, germană sau franceză nivel mediu - avansat e un plus

  • Ești înscris în anul 3 sau master (an 1 sau 2)

  • Ești interesat de domeniul tehnologic, financiar, data management, client management

  • Deții competențe de bază sau avansat de Excel - dacă nu, îți dorești să înveți

03

Înscriere

Pentru a completa înscrierea ta în program, te rugăm să te asiguri că ai citit criteriile de eligibilitate. 

După completarea formularului de înscriere:

 1. Vei primi un mail de confirmare că am primit aplicația ta

 2. Dacă ești eligibil, te vom contacta telefonic pentru un interviu inițial

 3. Un al doilea interviu face-to-face sau telefonic e posibil să existe pentru a ne asigura de motivația ta 

4. Anunțăm rezultatul final

Dacă ești profesor universitar, doctorand, asistent universitar, lector sau conferențiar și vrei să afli nevoile de pe piața muncii și noi metode de predare, te invităm să participi în program. 

Ai parte gratuit de:

  • 31 martie, 18:00-20:00 - Deschiderea oficială: 1 sesiune de training cu studenții, profesorii, compania Vertiv 

  • 14 aprilie, 18:00 - 20:00 - 1 sesiune de training cu studenții și compania pentru a înțelege cum arată structura într-o companie și ce activități se realizează.

  • 1 mai, 18:00 - 20:00 - 1 sesiune de training împreună cu membrii companiei Vertiv axat pe înțelegerea actualei piețe de muncă

  • 8 mai, 16:00 - 20:00 - 1 sesiune de training în care aprofundezi noi metode de predare care să îi pregătească pe studenți pentru piața muncii în 8 mai 2020

  • 26 mai, 18:00 - 20:00 -  Încheierea programului, ultima sesiune de training cu studenții - profesorii - compania

  • poți participa săptămânal (opțional) la sesiunile de training realizate cu studenții pentru a vedea cum poți implementa metode de predare diferite la clasă

Înscrierile s-au finalizat

cadre didactice ediția

Vertiv

 

„Mi-a făcut plăcere să cunosc lume deschisă, să pot comunica lejer cu cei din jur. Aveți talentul de a ne face atenți și știu sigur că nimeni de aici nu a ieșit plictisit.

 

Sunteți minunați”

Frequently asked questions

【Q1】校舎はどこにあるの??


【A】スマ大のキャッチコピーのひとつに「京都カラスマ大学には、校舎がありません。この「街」が、まるごとキャンパスです。」というのがありますが、まさにこの通り。「こんな場所でこんな授業をやったらたのしいな」「もっとたくさんのひとがこの場所に親しんで欲しいな」……授業コーディネイターが考えるのは、たとえばこんなこと。街じゅうをキャンパスに見立てて、ある日は鴨川、ある日はお寺や天文台やカフェやホテルを「教室」と呼んで、活動しています。もちろん、スマ大の趣旨に賛同いただいたろころばかりで、普段は非公開の場所なども教室にしてしまうのが、わたしたちの腕の見せどころ。これまで「教室」として利用した場所は「キャンパスガイド」からご覧いただけます。あ、校舎はないけど、事務所は、あります。笑




【Q2】シブヤ大学との関係は?


【A】京都カラスマ大学は、東京の「シブヤ大学」のはじめての姉妹校として、2008年10月に開校しました。現在は、シブヤをはじめ、「札幌オオドオリ大学(北海道)」「東京にしがわ大学(東京都)」「大ナゴヤ大学(愛知県)」「ひろしまジン大学(広島県)」「福岡テンジン大学(福岡県)」「サクラ島大学(鹿児島県)」「琉球ニライ大学(沖縄県)」、計9校の姉妹校があります。わたしたちは、地域資源を使ったネットワーク型のコミュニティづくりをそれぞれの街の特色を活かして行うと同時に、ノウハウを共有し相互支援を行っていきます。姉妹校一覧は、こちらからご覧いただけます。




【Q3】名前の由来を教えて!


【A】渋谷区のシブヤ大学の姉妹校ですから、京都のキョウト大学…といきたかったのですが、あいにく「京都大学」がすでに存在するため、開校メンバーが知恵をしぼって考えました。かもがわ、ギオン、おおきになど、京都らしいさまざまなキーワードの候補のなかから、街の中心街でもあり商業的、文化的にも活気のある「烏丸通」の名をいただきましたが、活動の範囲は烏丸界隈に限らず、左京区でも丹後でも、京都府下全域で行っています。




【Q4】なにを目指して活動しているの?


【A】わたしたちの遠い目標は、「京都に関わるすべての人と、関わること」。家族でも親友でも町内会でもないけど、ほんのささいな困ったこと(たとえばお醤油を借りるような関係)も、いざというとき(たとえば災害時)にも、より多くのひとと助けあえるような「ゆるいつながり」をたくさん作ることで、地域のセーフティネットとしての役割を担えたらうれしいなあと思っています。主に週末、年に20講座ほど行っている「授業」は、そのきっかけの場として設けています。授業は基本的に1回完結なので、なにかの資格が取れるようなたぐいのものではありませんが、あらゆる世代の人々が生涯にわたって学び続け、いきいきとした生活が送れる社会の実現に寄与することを目的としています。




【Q5】HPのかわいいイラストは誰のデザインですか?


【A】シブヤ大学の発起人のひとりでもあり、大人たばこ養成講座のAD、イラスト、本の装丁などでもよく知られている寄藤文平さん(イラストレーター/アートディレクター)です。アイコンは、よく見ると姉妹校それぞれ少しずつカラーとデザインが異なります。京都バージョンのロゴには、五重塔と大文字山、東山に浮かぶ月がデザインされていて、カラーは京都のイメージ=高貴な気品を表す紫が使用されています。




【Q6】受講が無料ってほんとう?


【A】はい。受講料は無料です(授業によっては材料費や茶菓代などの実費が発生する場合があります)。これは、「誰でも」が生徒になれるための仕組みです。
京都カラスマ大学の運営費は、企業のCSR(Corporate Social Responsibility=企業の社会的責任)、行政の助成金、個人の募金といった支援によってまかなわれています。ただし、この取り組みを「持続可能なプロジェクト」としていくために、より豊かな活動を行うためには、みなさまからの支援が必要です。ご支援、応援をどうぞよろしくお願いいたします。こちらのページにご支援のお願いを掲載しています




【Q7】どんなひとが運営しているの?


【A】文筆家、ゲストハウス管理人、会社員、デザイナーなど、本業を別にもつ社会人、京都の大学に在籍する大学生が、それぞれささやかな力を合わせてボランティアで運営しています。2019年4月現在、フルタイムスタッフ0名、有償のパートタイムスタッフ3名、無償のボランティアスタッフ約30名です。
運営の方針を決めたりスケジュールを管理したりファンドレイズ(資金調達)をしたり、「責任のある役割」を担うコアメンバーが毎週の「職員会議」でプロジェクトを進行し、毎月行う授業の受付やレポート担当などを担うボランティアスタッフが、その周りのあれこれをしっかりと支えます。運営スタッフの顔ぶれはこちら




【Q8】どうすればスタッフになれますか?


【A】京都カラスマ大学の主旨に共感、賛同いただける方なら、どなたでも歓迎します。基本的にボランティアスタッフです。WEBサイトからメールで申し込んでいただくか、授業のときに気軽に運営スタッフにお声かけください。 (1)授業において受付やレポートなどを手伝ってくださる「ボランティアスタッフ」
(2)「だれが」「どこで」「なにを」「どんなふうに」すべてをいちから考え、授業づくりをする「授業コーディネイター」
(3)その他、京都カラスマ大学という「場」を使ってじぶんのやってみたいことが具体的にイメージできるひと、たとえば、デザインが得意、コミュニケーションが得意、書くことが好き、次の学長の座を狙いたい、スマ大をもっとおもしろくしたい、宴会の幹事が得意などなど アイデアと特技とユーモアのある方、いつでも歓迎します。授業のときに声をかけていただくか、代表アドレス( karasumauniv.net@gmail.com )宛「スタッフになりたい」とメールでご応募ください。 「あなたがいれば、カタチが変わる。」 あなたがひとり参加することで、よりふくよかにユニークに、カタチを変えていきたいわたしたちです。




【Q9】学長ってどんなひと?


【A】開校2年目より、2代目学長、高橋マキが代表をつとめています。シブヤ大学、京都カラスマ大学との出会いは2008年の祇園祭の日、人生初の入院中に受けたケータイ電話から。開校直前より「授業コーディネイター」として本プロジェクトに関わっています。本業では、京都に関する書籍や雑誌の執筆・編集、時にコーディネイトやスタイリングを担当。古い町家でむかしながらの日本および京都の暮らしを実践しつつ、「まちを編集する」という観点から、まちとひとをゆるやかに安心につなぐことをライフワークにしています。近い将来、立派なまちの生き字引的おばあちゃんになる見込み。野外での授業時間に雨を降らせないこと、どんなちびっこも上手にあやすベイビーハンドを持つことから、実は魔法が使えるとの噂もあるようです。





Frequently asked questions

Care este deadline-ul pentru aplicare?


Poți aplica pentru ediția VERTIV a programului FUTURE până în 10 martie. - Dacă ești student, trebuie să completezi formularul de aici: https://forms.gle/Efp1zTy42tJ8Lscs9 - Dacă ești cadru didactic, trebuie să completezi formularul de aici, din categoria cadrelor didactice: https://www.madalinahodorog.ro/future-vertiv




La câte sesiuni de training trebuie să particip?


STUDENT Dacă ești student înscris în programul FUTURE vei participa obligatoriu la 10 sesiuni de training. Când: în fiecare marți, intervalul 18-20 (2 ore) începând cu 17 martie Unde: sediul VERTIV, strada Someșului 30-34 PROFESOR Dacă aplici în calitate de cadru didactic, vei participa la 5 sesiuni de training obligatorii, urmând să alegi și altele dacă vei dori să vezi cum se pun în practică metodele de predare. Când? 17 martie (18:00-20:00), 31 martie (18:00 - 20:00), 1 mai (16:00-18:00), 8 mai (16:00 - 18:00), 26 mai (18:00 - 20:00) Unde? sediul VERTIV, strada Someșului 30-34




Unde au loc sesiunile de training FUTURE?


Toate sesiunile de training, atât pentru studenți, cât și pentru profesori au loc la sediul companiei Vertiv de pe strada Someșului, nr 30-34 din Cluj-Napoca. Harta locației poate fi vizualizată aici: https://goo.gl/maps/Wk9GAWTLqp1c9X7u7 Poți ajunge la locație cu: - autobusul până în stația Regionala CFR, iar de acolo ai aproximativ 5 minute de mers pe jos - cu mașina (nu oferim locuri de parcare)




Există costuri de participare în cadrul programului?


Toate cele 10 sesiuni de training pentru studenți și 4 pentru cadrele didactice sunt gratuite. Această ediție a programului este susținută de compania Vertiv care dezvoltă activități de #EducatieAltfel pentru studenți și profesori.




Trebuie să particip la toate sesiunile de training?


DA și îți spunem și motivele: 1. Avem peste 130 de studenți care se înscriu la o singură ediție a programului din care noi trebuie să alegem 40 de studenți participanți. Selecția este dificilă, de aceea prioritizăm studentul implicat și responsabil pentru propria lui dezvoltare. 2. Fiecare sesiune de training te va ajuta să fii mai aproape de pasiunea ta și de viitorul tău loc de muncă. FUTURE nu este un curs la facultate. Înveți practic, atunci, pe loc în cele 2 ore de training. Asta înseamnă că nu vei putea recupera o sesiune de training și vei avea lacune care nu vor garanta succesul tău în viitorul tău loc de muncă. 3. Ne implicăm foarte mult în organizarea acestui program. Minim 5 ore lucrăm pe pregătirea materialelor și împachetarea lor în „geamantanul nostru de #EducatieAltfel”. Apoi venim cu 2 ore înainte să amenajăm sala, 2 ore ne dezvoltăm împreună la sesiunea de training, apoi minim 1 oră strângem materialele. Pentru o singură sesiune de training, lucrăm aproximativ 9 ore. We do it with passion for those who want to discover their passion! 4. FUTURE este un test de responsabilitate, competența nr 1 căutată azi de angajatori. Dacă ai spus DA la început, trebuie să și dovedești că vrei într-adevăr asta. Prin participarea în program și prezența ta fizică, faci acest lucru. Un pas mic pentru tine!




Ce se întâmplă dacă apar urgențe și nu pot participa la o sesiune de training


Obligatoriu anunți în prelabil. Nu dăm note (decât premii), nu facem scandal, nu urlăm, nu te criticăm. Înțelegem pentru maxim 2 sesiuni de training în care nu poți participa.




Dacă sunt interesat de program, dar nu pot participa anul acesta, cum pot afla de noile ediții?


Te rugăm să ne scrii un mail pe education@madalinahodorog.ro și te vom include în comunitatea noastră pentru a rămâne la curent cu noile ediții, precum și alte programe pe care le construim împreună. Mai mult, te invităm să dai join grupului de Facebook: https://www.facebook.com/groups/310827226304382/




Dacă am alte întrebări, pe cine contactez?


Poți contacta direct trainerii din program: Mădălina Hodorog - 0741 401 399, education@madalinahodorog.ro Călin Crețu - 0753 545 878 Ne poți scrie, suna oricând!




Mă pot angaja în cadrul companiei Vertiv după FUTURE?


Da! Te poți angaja chiar și în timpul programului FUTURE cu mențiunea că vei participa în continuare la cele 10 sesiuni de training incluse în program. Scopul FUTURE este să te lasă să vezi cum arată companie, ce poziții există și de ce competențe este nevoie pentru a lucra într-un astfel de mediu.




Sesiunile de training sunt lungi și plictisitoare?


NU! Dacă nu ne crezi, întreabă foștii participanți FUTURE pe care îi poți găsi aici. Vezi materialele video de la edițiile trecute aici. Citește feedback-urile participanților aici.





 

Întrebări?

Dacă ai întrebări, contactează-ne acum:

Rămâi în contact!

Prin abonare ești de acord cu politica de confidențialitate.

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon

©Madalina Hodorog 2020 | Design by Mădălina Hodorog