Carmen Bindas: Integritatea, bunul simț și asertivitatea sunt competențele cheie

Integritatea, bunul simț și asertivitatea sunt doar câteva dintre competențele cheie pe care angajatorii le caută azi în rândul tinerilor interesați să intre pe piața muncii. Peste 77 milioane de persoane din Europa cu vârste cuprinse între 25-64 de ani, aproximativ 1 treime din populația Europei, au foarte puține calificări pentru a putea lucra în piața muncii la standardele căutate astăzi.


La Cluj-Napoca, companiile însă investesc într-un alt tip de educație și formare a viitorilor angajați. Prin programul FUTURE – Construiește cu pasiune, studenții, profesorii, companiile se implică activ în dezvoltarea competențelor soft și pregătirea studenților pentru primul loc de muncă. Programul se desfășoară deja de un an, iar ediția susținută de compania Office Depot include 40 de studenți și 10 profesori universitari care participă la sesiuni de training axate pe educație nonformală.




Pentru a afla direct cum arată piața muncii astăzi în domeniul financiar, ce competențe caută angajatorii și cum investesc în aceștia, am vorbit cu Carmen Bindas, HR Manager în cadrul companiei Office Depot Service Center, distribuitorul numărul 1 în Europa de produse și servicii pentru spații de birou, compania fiind activă în 30 de țări europene cu puncte de lucru în 14 dintre acestea, inclusiv în România.





Ai o experiență de 12 ani în zona de resurse umane: recrutare, training sau evaluare de personal. În tot acest timp, te-ai întâlnit cu o mulțime de experiențe. Ce situații au rămas la fel în industria de recrutare deși ar merita o schimbare?


Pașii procesului de recrutare și selecție au rămas cam aceeași, deși poate poartă alte nume sau se desfășoară într-un alt ritm. În ultimii ani s-au schimbat foarte multe lucruri în zona de resurse umane, în special în ceea ce privește recrutarea, selecția și retenția angajaților.


Azi, elementele definitorii în resurse umane sunt: flexibilitatea, automatizarea proceselor și viteza. Ceea ce rămâne mereu la fel, e faptul că recrutarea și selecția reprezintă un drum cu două sensuri, e un proces de identificare a numitorilor comuni și de luare a unui angajament de ambele părți. Momentan balanța înclină înspre candidați, care au o paletă mai largă de oportunități profesionale, însă ar trebui să fie mai conștienți și hotărâți atunci când iau o astfel de decizie.


Acesta ar fi un lucru pe care l-am putea îmbunătăți și în care merită să investim efort: ghidarea lor în acest proces – și tocmai asta e ceea ce încercăm să facem împreună cu Mădălina Hodorog în programul FUTURE – Construiește cu pasiune.





Noile talente sunt responsabile pentru ritmul în care evoluază azi piața muncii. Ce ar trebui să știe un nou angajat despre domeniul de finanțe înainte să aplice pentru un job?


Regula de 3 simplă: că poate să fie FUN, că nu e nevoie de o pregătire foarte elaborată înainte, că are foarte multe nuanțe – e nevoie de creativitate și inovație deseori, nu doar de bune abilitați logico-matematice. Acestea sunt concluziile noastre în cei 12 ani de când Office Depot a intrat pe piața serviciilor financiare clujene.