Creativitatea în mișcare - Cum s-a adaptat educația în lume

Dacă până nu demult, oamenii aveau tendința de a asocia abilități precum creativitatea

și imaginația cu arta, schimbările survenite în ultimii ani în domeniul educației și în câmpul

muncii au determinat modificări majore în ceea ce privește percepția noastră asupra acestor

îndeletniciri.


Am participat la evenimentul hundrED2020 cu accent pe educație și creativitate, iar în acest articol găsiți principalele acțiuni și direcții în educație la nivel internațional.




Creativitatea în educație este legată de competențele de viitor


În cadrul dezbaterii „Creativity in Education”, unul dintre principalele subiecte de interes este reprezentat de dezvoltarea creativității în cadrul educațional. Unul dintre pionierii acestui concept este Sarah Bouchie, vice-președinte al organizației LEGO.


În prima parte a evenimentului, Sarah deschide discuția legată de creativitatea în învățământ. Ea este de părere că acum, mai mult decât oricând, este nevoie de persoane care să încurajeze un mod de gândire bazat pe imaginație. Acestei idei îndrăznețe promovată de organizație s-au alăturat de-a lungul timpului numeroase instituții care au ca obiectiv principal dezvoltarea laturii creative a copiilor.


Din punctul de vedere al fundației LEGO si al lui Sarah „creativitatea reprezintă un proces iterativ de conectare, explorare și transformare a lumii înconjurătoare prin metode inovative, care au un scop bine-definit.” Aceasta este de părere că acumularea de informații prin metodele de învățare clasice nu mai este suficientă în contextul actual.


Firmele caută acum să angajeze persoane creative, care pot lucra sub presiune și pot produce schimbări pozitive considerabile. Prin învățarea bazată pe creativitate, se încearcă dezvoltarea unor abilități esențiale în câmpul muncii actual precum: gândirea critică, capacitatea de a rezolva probleme, învățare activă, managerierea timpului.



Cum dezvoltăm tinerii de azi pentru viitor?

În vederea implementării unui astfel de sistem educațional, Sarah enumeră 10 dintre principiile de bază în stilul de predare bazat pe imaginație. Printre acestea, un concept care se remarcă este cel de Învățare prin joacă care combină 5 elemente în vederea stimulării imaginației: existența unui scop, socializarea, activități interactive, implicarea activă și bucuria de a fi prezent.


Acest stil de învățare încurajează schimbul de idei, idei ce pot avea un rol decisiv în producerea de schimbări cu impact pozitiv la nivel mondial, în plan politic, scoial și economic.


Sună ca ceva ce am avea nevoie acum, nu-i așa?

 

Creativitatea în mișcare - Soluții implementate la nivel global


În cea de-a doua parte a evenimentului, iau parte la discuție educatori din diverse colțuri ale lumii care au reușit să implementeze cu succes un astfel de program de învățare inovator, adaptat la contextul actual Covid-19. Fiecare dintre aceștia și-au creat propiul mecanism de adaptare la contextul pandemic prin care au reușit să ofere în continuare elevilor oportuintatea de a se dezvolta.


- Frank Omona din Africa a realizat prin asociația sa un parteneriat cu școlile din Uguanda

pentru a-i ajuta pe elevi să învețe într-un mod creativ. Odată cu instalarea virusului și închiderea

școlilor, creativitatea i-a fost pusă la încercare, întrucât a fost nevoit să găsească o soluție cât mai

rapidă de a se adapta situației de a preda fără a interacționa față în față cu școlarii. Asftel, acesta

a reușit să îmbine într-un mod echilibrat imaginația cu oportunitățile apărute datorită tehnologiei.

Acest lucru adus la apariția unui canal de radio național unde unii dintre cei mai buni profesori