top of page

Top competențe soft de inclus în propriul CV

Atunci când îți construiești CV-ul sunt o serie de aspecte esențiale pe care trebuie să le introduci, iar unul dintre ele sunt competențele soft.


Citește articolul pentru a vedea ce competențe sunt acum urmărite de către recruiteri și sunt esențiale în piața muncii.


Începem cu începutul

Ce sunt competențele soft? Am scris un articol despre importanța lor și diferența față de competențele hard. Îl poți citi aici, iar dacă încă mai ai întrebări de cum să dezvolți acele competențe, te aștept cu drag în programul FUTURE - Construiește cu pasiune sau în sesiunile de consultanță 1 la 1 care te ajută în primul rând să te pregătești pentru primul loc de muncă și să îți descoperi competențele dobândite de tine până în prezent.

Important de ținut minte

În primul rând, te sfătuiesc ca orice activitate sau acțiune de voluntariat pe care o incluzi în CV-ul tău să fie reală. Vei fi întrebat de ele, însă nu așa cum te aștepți tu.

CV-ul este esențial pentru un recruiter ca să își facă o primă impresie despre tine. În funcție de modul în care îl construiești, cuvintele pe care le utilizezi, experiența și activitățile în care te-ai implicat, un recruiter își poate da seama dacă te potrivești „în general” pe poziția vacantă.

Odată ajuns la interviul de angajare, vei fi întrebat de competențele hard și soft dobândite de-a lungul timpului pe baza a tot ce ai scris în CV. Este foarte important să răspunzi cu exemple clare.


Ce competențe soft e bine să incluzi în CV?

  1. Competențe soft care pot fi transferate și la locul de muncă pentru care aplici

Dacă în anunțul de angajare s-a menționat că se caută o persoană cu competențe bune de comunicare, este bine să incluzi în CV activitățile prin care ți-au dezvoltat această competență soft.


2. Competențe căutate acum în piața muncii

Comunicare

Cât de bine comunici? Comunicarea este una dintre competențele cele mai des menționate în CV, însă foarte puțin știu și ce înseamnă asta. Pe lângă a ști să comunici cu proprii colegi, la locul de muncă vei fi nevoit să comunici cu clienți, furnizori, manageri, iar complexitatea diferă. Competențe care țin de comunicare sunt:

Ascultare

Comunicare non-verbală

Negociere

Public Speaking

Prezentare

Storytelling (a ști să spui povești)

Redactare

Construire de materiale de prezentare

Leadership

Competența de leadership nu înseamnă neapărat o poziție de manager. Aceasta poate însemna:

Negociere

Colaborare

Lucrul în echipă

Rapiditate

Luarea deciziilor

Gândire critică

Creativitate

Gândire analitică


Atitudine pozitivă

Probabil una dintre cele mai menționate competențe în anunțurile de angajare, atitudinea pozitivă este o competență și este mult mai mult decât crezi. Ea înseamnă:

Energie

Entuziasm

Cooperare

Umor

Respect

Onestitate

Responsabilitate

Încredere

Răbdare


Ține minte: toate aceste competențe au nevoie de exemple clare dacă vrei să le incluzi în CV. Exemplele le vei menționa la interviul de angajare. Dacă ai nevoie de ajutor în redactarea CV-ului, pregătirea pentru interviu sau găsirea pasiunii, mă poți contacta pentru o sesiune de consultanță 1 la 1.


Construiește cu pasiune. Îndrăznește. Azi!

Cu drag,

Mădălina

bottom of page