Povestea directoarei a cărei preocupare e să aducă „starea de bine" în școală

Olga Hritcu este în momentul actual directoarea Școlii Gimnaziale Sticlăria din comuna Scobinți, județul Iași. Olga este unul din profesorii care își doresc ca #EducatiaAltfel să devină un obicei printre elevii și profesorii pe care îi coordonează.


Am lucrat cot la cot cu Olga Hritcu pentru a aduce #EducatiaAltfel în rândul colegilor în cadrul Cursului de #EducatieAltfel din Școala Mea. Olga e acel profesor de care trebuie să știi și pe care e important să îl vezi, să îi vezi eforturile și să o apreciezi pentru pasul pe care îl face pentru o educație continuă nu doar pentru ea, dar și pentru oamenii din jurul ei.


Olga a ales meseria de profesor din dorința de „a descoperi în fiecare copil ceea ce are el mai bun.”


Olga vorbește mai mult despre școală, decât despre ea, așa cum vei vedea pe parcursul discuției, ceea ce arată pasiunea pentru educație.


Olga, ce metode folosești pentru dezvoltarea profesorilor, dar și a modului de predare/interacțiune cu elevii?


Dacă mă refer la colegii mei, formarea profesională este prioritară în cariera lor didactică. În acest sens, pe baza chestionarelor se stabilește nevoia de formare a cadrelor didactice. De asemenea, și întâlnirile din cadrul comisiilor metodice constituie o modalitate de formare fiind cea mai importantă și cea mai la îndemână.


În ceea ce privește lucrul la clasa cu copiii, folosim metode active de învățare care se pliază pe clasa, respectiv copil. Astfel, le alegem pe cele care dezvoltă gândirea critică, creativitate și implicarea. Amintesc aici câteva metode: ciorchinele, cubul, brainstorming, discuția dirijată, învățarea prin cooperare, prin proiect, etc.


În activitățile de predare online, folosim platforme de învățare, iar structura lecției suferă modificări. O atenție deosebită se pune pe timp, structura lecției (început - cuprins - final). Metodele folosite sunt diversificate și adaptate clasei de elevi. Softurile educaționale gata create sau concepute de profesori sunt foarte diverse și atractive pentru copii: word wall, livresq,mozabook. kahoot, polygon, body, școli cu sclipici, edu boom, geogra.ro, învață mate.com, of the world, tablele padlet , jamboard.



Că tot vorbim și de online, cum ți-a influențat pandemia activitatea?


În primul rând pandemia ne-a obligat ca toate activitățile de tip predare-învățare-evaluare, activitățile extrașcolare și cele de formare, să le facem într-un alt mod, cel online. Acest mod de învățare a fost pentru noi o mare provocare și o adaptare din mers la reguli stricte.


Care au fost dificultățile pe care le-ai întâmpinat în cadrul acestei meserii?


Prima mea formare a fost într-o facultate tehnică, unde am obținut diplomă de inginer. Datorită vremurilor tulburi și instabile am fost nevoită să mă reorientez și să încep o nouă carieră în sistemul de învățământ. Inevitabil, am avut de depășit multe dificultăți, dar și multe provocări până am ajuns să-mi dobândesc statutul de profesor.



Preocuparea principală este să aduc „Starea de bine în școala mea!”.



Ce activități ai acum? Cum arată viitorul pentru tine?


Începând din septembrie 2021, școala mea este inclusă în Programul ȘCOALA ÎNCREDERII, program ce se va derula pe o perioada de 5 ani.


În prezent se derulează proiectul iCARE, la inițiativa fundației Bethany. Urmează să fim parteneri în proiectul POCU - EDUCAȚIE NONFORMALĂ ÎN SISTEM OUTDOOR. Suntem inițiator și organizator în proiectul județean COPILĂRIE, ARMONIE ȘI CULOARE.


Marcăm prin activități extrașcolare evenimentele din calendar: ziua școlii - 26 octombrie, ziua națională - 1 decembrie, ziua mărțișorului - 1 martie, de altfel participăm la expoziții și vernisaje de pictură organizate la Palatul Culturii din Iași.


Grădinițele din școală sunt incluse în proiectul România de poveste, inițiat de Asociația Ovidiu.ro.



Articol realizat de: Maria Oniga

Editor: Mădălina Hodorog

Photos: Arhiva personală

<