top of page

Cum îmi construiesc conceptele de training în online și nu numai?

de la webinarii dimineață la machiaj - la metode pe care le visez


Pasul 1: Procesul meu de învățare


Primul pas, făcut acum câțiva ani, a fost să îmi dau seama cum învăț. Rezultatul: învăț prin experiență. Atunci când particip într-un fel sau altul în procesul de învățare, eu învăț, perfecționez, adaptez.


Pasul 2: Înțeleg cum sunt eu creativă

Al doilea pas, a fost să îmi dau seama cum ajung să gândesc concepte noi de training, cum sunt eu creativă. O bună bucată de vreme, am crezut că nu am nimic de a face cu creativitatea și că aceasta este doar pentru artiști.


Am înțeles în timp că fiecare dintre noi suntem creativi în domeniile de care suntem cu adevărat pasionați. Dacă vreodată simți nevoia să îți descoperi pasiunea, un pas esențial e să te uiți la locul în care îți manifești creativitatea.


Personal, sunt creativă când sunt în contexte de educație. De exemplu, atunci când particip la evenimentele organizate de alții, în cea mai mare parte a timpului mintea mea lucrează pe altceva. Sunt atentă foarte mult la oameni și la nevoile de bază și doar puțin la informația livrată de speaker.


Astfel, îmi găsesc mereu contexte noi, domenii noi de activitate în care să „intru” și să mă las provocată.



Pasul 3: Gândesc metodele de lucru


Al treilea pas, este să gândesc metodele de lucru prin care oamenii pot învăța. De exemplu: observ că studenții nu sunt atenți când un student prezintă ceva. Mă gândesc ce metodă pot avea în această ecuație pentru ca toți să învețe ceva.


Procesul de construcție a metodelor este mai complicat decât pare. Pentru că timpul este mereu foarte limitat și trebuie constant să țin pasul cu evoluția pieței, particip dimineața la webinarii în timp ce mănânc sau mă machiez, sunt atentă și la teoria din spate și ultimele statistici în educație.


Dar abordarea mea în training este una clară: cred în teorie, însă sesiunile mele sunt doar inspirate din ea. La training fac doar practic și gândesc doar prin activități practice.

Tot în pasul 3 îmi dau de multe ori „teme de gândire” pe metode noi de lucru. Uneori le visez noaptea și pornesc un training întreg de la acea metodă, alteori mă inspir din metodele gata construite deja de alți traineri.

Pasul 4: Finalizez puzzle-ul


Ca trainer am libertatea de a construi puzzle-ul final așa cum îmi doresc. Mă gândesc la obiective, la metodele de lucru care pot răspunde la acele obiective și ulterior le așez una după alta pentru a-mi finaliza sesiunea de training.


Îmi place să fac #EducatieAltfel, de aceea există alte straturi pe care eu le adaug și care sunt „micile mele secrete” în training. Orice puzzle pe care îl construiesc trebuie să aibă o serie de alte „ingrediente” pe care le adaug voit la orice sesiune de training. Despre mici secrete vorbesc doar la sesiunile cu profesorii sau în grupul de Facebook pentru profesori și traineri.


Bine ai venit în lumea mea de #EducatieAltfel!


Mădălina Hodorog

Trainer | Consultant


 


コメント


bottom of page