Curajul de a ieși din bula de confort - Interviu cu Andra Dumitrescu

„Programul FUTURE a însemnat pentru mine schimbare, deschiderea unor noi orizonturi și dezvoltare personală și mi-a conferit încrederea de sine care îmi lipsea în legătură cu locul de muncă. Dacă până acum aveam o oarecare reținere în a merge la interviuri de angajare din cauza timidității și a faptului că nu știam exact ce se așteaptă de la mine, acum sunt hotărâtă să merg încrezătoare, să las emoțiile negative deoparte și să mă concentrez pe cele pozitive.”


Andra este unul din participanții celei de a 2-a ediții FUTURE - Construiește cu Pasiune, ediție susținută de Office Depot Service Center. Este studentă în anul 3 la FSEGA și este activă în Organizația Studenților Economiști. În Cluj, făcând voluntariat, Andra a învățat să iasă din bula ei de confort și a realizat că nu își va atinge potențialul maxim dacă se limitează doar la a merge la cursuri. E o persoană orientată înspre cei din jurul ei, încercând mereu să-i asculte, înțeleagă și învețe ceva de la fiecare.





În ultimul an de facultate sunt o serie de decizii pe care trebuie să le iei. Pornind de la subiectul de licență, până la decizii mai presante precum primul loc de muncă. Ce înseamnă pentru tine această perioadă?

Anul 3 este unul încărcat, unul decisiv în ceea ce privește viitorul meu deoarece e momentul în care trebuie să mă gândesc cu adevărat la ceea ce voi face mai departe. Cu toate acestea, încerc să nu percep acest ultim an de facultate ca și o perioada stresantă, ci mai degrabă ca și încă un prilej de dezvoltare prin gestionarea cât mai eficientă a timpului, astfel încât să reușesc să fac tot ce îmi propun.


Consider că pot să mă bucur de finalul facultății și de oportunitățile care apar în fiecare zi alături de colegi, în paralel cu munca depusă în ceea ce privesc examenele.





De ce crezi că au nevoie studenții cel mai mult în această perioadă a deciziilor de viață?


În această perioadă a deciziilor de viața, studenții au nevoie cel mai mult de susținere și încredere. Mulți dintre ei nu sunt încrezători în ceea ce le rezervă viitorul și sunt vulnerabili, neînțelegând încă acest concept de maturitate, de lucru pe cont propriu, iar cel mai bine este ca cei din jurul lor să le ofere sprijin, să îi înțeleagă și să îi ajute să aleagă o decizie corectă, nu să le impună una.


Este perioada de tranziție de la adolescent la adult, acest fapt fiind unul foarte stresant de multe ori deoarece nu știm ceea ce e mai bine pentru noi pe termen lung.


Ce diferențe a adus programul FUTURE în viața ta?

Programul FUTURE a însemnat foarte mult pentru mine deoarece mi-a conferit încrederea de sine care îmi lipsea în legătură cu locul de muncă. Dacă până acum aveam o oarecare reținere în a merge la interviuri de angajare din cauza timidității și a faptului că nu știam exact ce se vrea de la mine, acum sunt hotărâtă să merg încrezătoare, să arăt cine sunt și de ce sunt capabilă.


Prin Concursul de Soluții am învățat ce înseamnă spiritul de echipă, într-o altă manieră față de ceea ce am înțeles în școală sau în facultate prin proiectele pe care le-am avut alături de alți colegi. Am învățat că scopul comun și rezultatul înving orice problemă sau conflict, deoarece în final contează ca fiecare să își aducă aportul, să aibă idei și să ne oferim reciproc feedback deoarece fără feedback din partea celorlalți, mereu vor exista imperfecțiuni și lipsuri.




Citim adesea despre studenți că nu știu ce înseamnă să primească un feedback negativ. De ce crezi că se întâmplă acest lucru?


Cred că feedbackul, fie el pozitiv sau negativ, este o problemă pentru tineri deoarece nu am fost învățați să acordăm sau să primim un feedback. După părerea mea, cauza acestui lucru provine încă de pe băncile școlii deoarece copiii si adolescenții se simt deranjați și contrariați când o idee negativă le descrie munca, întrucât feedback-ul se acordă de cele mai multe ori sub forma notelor, sau el exclude aspectele pozitive.


De asemenea, în familie evaluarea părinților este subiectivă și strâns legată de rezultatele școlare, iar tinerii formează atașamente emoționale puternice față de task-urile pe care le primesc și nu separă viața academică/profesională de cea personală, ceea ce acutizează răspunsul emoțional declanșat de un feedback negativ.


Viitorul sună bine, însă încotro?

Mi-aș dori să lucrez ca analist financiar și deși știu că este un drum lung și greu de parcurs până acolo, sunt sigură că voi reuși ceea ce îmi propun dacă pun ambiția și munca pe primul loc.


Îmi doresc ca locul de muncă să fie un mediu propice, să mă duc cu drag, nu de nevoie, să îmi placă ceea ce fac, dar și echipa din care fac parte. Știu ca am țeluri înalte, dar un alt lucru pe care l-am învățat din programul FUTURE este faptul că orice este realizabil atât timp cât avem voință și susținere.


Mădălina Hodorog

Trainer & Consultant

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon

©Madalina Hodorog 2020 | Design by Mădălina Hodorog