Ilinca Hanga: Cum construiești cea mai mare ediție TedxCluj?

2200 de participanți au fost anul acesta la TedxCluj, evenimentul care „promovează idei și experiențe pe care speakerii le dezvoltă și le prezintă audienței” - așa cum spune Ilinca Hanga, project manager și iubitor de #EducatieAltfel.


Cred că educația oferită de TEDx constă în ideile variate, concepte interesante și diferite de la an la an, povești de viață din care putem învața fiecare dintre noi. Știm sigur că oricât de diferiți ar fi oamenii din public, fiecare participant va găsi o idee cu care să rezoneze sau o poveste care să ajute în momentul unei decizii, va învața ceva ce nu a știut ieri.




De ce citești acest interviu?

Știi deja că apreciez oamenii care spun DA educației, iar Ilinca face asta pe mai multe planuri. Pe de o parte organizează împreună cu echipa un eveniment care inspiră și oferă o doză bună de energie pozitivă.


Pe de altă parte, susține programe pentru tineri, așa cum a făcut-o și pentru ediția FUTURE - Construiește cu pasiune, primul program ce dezvoltă competențele necesare în rândul studenților - profesorilor universitari - angajatorilor pentru piața muncii de azi și de mâine.




Modelul TEDx este replicat la nivel internațional. Care sunt 2 cele mai importante aspecte care stau în spatele creării unui concept de educație la nivel internațional?

Publicul unui eveniment TEDx se creează în timp. Deși conceptul TED este foarte cunoscut la nivel internațional, evenimentele de tip TEDx au nevoie de timp pentru a-și educa și crește audiența.


TEDxCluj a început acum 9 ani cu evenimente de până în 100 de participanți și ne-a luat ani buni să ajungem la cea mai mare ediție TEDx din România. Așadar acest concept de educație are în primul rând nevoie de timp pentru a construi încrederea publicului în faptul că participarea la TEDx e un timp investit în propria educație.


Cred că principalele motive pentru care oamenii vin la TEDx sunt ideile expuse pe scenă care stau la baza discursurilor speakerilor și experiența completă pe care evenimentul o oferă participantului pe tot parcursul zilei. Încurajăm networkingul și schimbul de idei, dorim ca participanții să se simtă inspirați, liberi și între prieteni.


Și așa creștem Comunitatea Oamenilor Neobișnuiți.




În materie de evenimente oamenii mizează tot mai mult pe networking și mai puțin pe zona de conținut. Cu toate acestea, modelul TEDx are succes în continuare, iar unul dintre aceste motive este structura discursului. Ce acțiuni realizați în materie de discurs?

Fiecare eveniment TEDx are o temă generală care este aleasă de echipa de proiect și care este un element foarte important al evenimentului. Urmează apoi alegerea speakerilor care se alătură pe parcursul unui an evenimentului și cărora li se explică motivul pentru care au fost invitați la TEDx, care sunt regulile de construcție ale discursului (deoarece există destul de multe) și cum pot ei contribui la succesul evenimentului.


Există cărți pe care le recomandăm speakerilor și avem oameni dedicați care lucrează cu speakerii în construirea unor discursuri relevante și inspiraționale. Bineînțeles, noi putem să oferim sfaturi doar, nu intervenim în firul epic pe care speakerul îl construiește, deoarece s-ar pierde mult din autenticitatea discursurilor. Contează foarte mult și experiența speakerilor și conexiunea pe care ei o pot crea cu publicul în cele 12-18 minute de prezență pe scenă.


Repetiția este sfântă pentru echipa TEDxCluj, ziua premergătoare evenimentului este în general rezervată pentru asta. Am observat că acei speakeri care se lasă ghidați, care știu să accepte feedback și sfaturi indiferent de statutul lor, sunt aceia care livrează cele mai reușite discursuri TEDx.





Viitorul sună bine, însă ce înseamnă acesta mai exact pentru TEDx și evoluția evenimentelor?

2019 a fost un an important pentru TEDxCluj, deoarece am făcut saltul de la un public de 900 de persoane la 2200 de persoane. Acum că privesc în urmă la momentul în care am stabilit obiectivele, pot să spun că a fost o decizie curajoasă din partea noastră să încercăm să trecem de 2000 de participanți. Mă bucur că echipa a luat decizia asta și că ne-am întrebat „Ce-ar fi dacă am oferi experiența TEDxCluj cât mai multor oameni?”. 😊


Și pentru că a fost anul deciziilor curajoase, ne-am propus să creștem calitatea conținutului, a activităților de care participanții se pot bucura în pauze, să creăm acea experiență care să persiste mult timp după ce evenimentul s-a terminat.


De asemenea, echipa TEDxCluj a crescut în acest an, chiar eu sunt o adiție nouă a echipei și continuăm să căutăm cei mai potriviți oameni pentru a continua trendul pozitiv început în 2019.


Viitorul pentru TEDxCluj înseamnă ediție aniversară 10 ani în 2020, sau cel puțin asta intenționăm. Nu o să spun mai multe acum, însă știm sigur că publicul TEDxCluj are așteptări mari de la noi și vom face tot posibilul să ținem cât mai sus ștacheta.

#FUTURE #EducatieAltfel


Sursa foto: Arhiva personală, TedxCluj

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon

©Madalina Hodorog 2020 | Design by Mădălina Hodorog